Мої уроки

  ТЕМА. Складання твору «Пробудження весняної природи» на основі прочитаних творів і власних  спостережень.
МЕТА.  Вчити учнів складати текст ,формувати вміння  викладати свої                            думки в логічній послідовності, правильно  будувати речення, користу-ватися опорними словами;збагачувати мовлення дітей образними висловами; розвивати творчі здібності,спостережливість. Виховувати любов до природи,вміння відчувати красу рідного слова.
ОБЛАДНАННЯ. Ілюстрації   до теми «Весна»,картки  зі словами,алго-ритм   написання твору, записи опорних слів, цитатний план. 
                                               ХІД   УРОКУ
І.Організаційна частина.
1.Привітання.
2. Створення емоційного фону уроку.
·            Перегляд презентації до теми «Весна».
·       Слухання музики Вівальді «Весна»  . 
·       Читання вчителем вірша про весну.
                                    Весна в усі шпаринки рветься,
                                    Зчорніли  клаптики снігів.
                                    Веселе сонечко  сміється,
                                    І вийшла річка з берегів.
                                    Не взнати стежечку знайому-
                                    Там первоцвіт рясний зацвів.
                                   Вертаються пташки додому,
                                   До рідних місць: садів,лісів…
-Що вам    вдалося     «побачити», а що –почути в цих рядках?   Підтвердити свої міркування словами тексту.
3.Дихальні вправи.
-Як  дме весняний вітерець?(Діти імітують ,видихаючи повітря через рот).
- Як пахнуть весняні квіти?(Діти вдихають повітря носом).
-Як гудуть бджілки,вилетівши із гнізда?( Діти гудуть, як бджілки : «Дзу-дзу»).
ІІ. Оголошення теми і завдань   уроку.
 Вступне слово вчителя.
14 березня- святкують день Явдохи. У цей день кличуть весну. Для малечі випікали печиво у формі пташок-«жайворонків» з тіста.З ним дітлахи бігали на світанку гукати весну. А ще закопували в землю горщик з кашею. В народі вважали,що за зиму земля зголодніла, її потрібно нагодувати.
  Саме цей день знаменує пробудження весни.
  Сьогодні на уроці ми прослухали вірш, музику,переглянули ілюстрації про весну. На уроках позакласного читання звертали увагу на майстерність змалювання краси рідної  землі навесні,визначали художні засоби   використані письменниками, поетами у творах.
-         А чи хотіли б ви стати письменниками,поетами?
-         На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо вчитися підбирати висло-ви, влучні слова,які допоможуть нам скласти твір про весну на основі прочитаних творів і власних  спостережень.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.      Ситуація успіху.
 Результатом   роботи буде створення книжечки про весну із ваших творів.
2.                Проблемна ситуація. «Мозковий штурм».
Гра «Добре-погано»- визначення позитивних і негативних сторін весни (групова робота, працює дві команди «Сонечко» і «Хмаринка».
Команда «Сонечко» добирає слова, що характеризують весну з позитивної сторони,наприклад: тепло,сонячно,прилітають птахи,зеленіють листочки.   
                             

Команда «Хмаринка»- з негативної сторони :дощ,холодно, калюжі.)

                                 
 .

ІV.Робота з мовним матеріалом.
1.Вправа «  Ґ ронування». Складання словничка весни.
Знайти і прочитати  закодовані слова,які надалі нам допоможуть при написанні твору,виділивши їх червоним кольором.

Зразок:  ДОРВЕСНЯНІЛОРМ       ДНКХМАРИНКАПРНУ
                  СМПРГОСТІВКОУД        ПРЕГРІМИШЮВГНК   
(Кожен учень отримує картку із закодованими словами, виконавши завдання ,вивішують біля головного слова ВЕСНА).
                           
- Що об’єднує ці слова ?   
2.Вправа  «Абетковий суп».
Щоб  твір був  зрозумілим, нам треба звернути увагу на правильність складання речень.
-         Яким має бути речення?( Чітким,лаконічним, зрозумілим,виражати закінчену думку).
Абетку розрізати за буквами,крім й,ї,ь. Складаємо речення з кожною буквою. (А вже весна не за горами. З прогрітої сонечком землі зявля-ються чарівні квіти. У повітрі пахне весною.).
3.Вправа «Сенкан»
3.1. Читання вчителем вірша,пояснення окремих слів.
                                                                  Весна
                                                        гарна, чарівна
                                      прийшла, принесла, розцвіла
                                                 пробудила все  від сну
                                                              радість
3.2. Скдадання  сенкану  учнями за групами.
   1 група. Сонечко.
                                                Сонечко
                                         ніжне, привітне.
                            Усміхнулось,обійняло, приласкало.
                            Посилає землі теплі промінці.
                                                 Радість.
                                                                
    2група. Пташки.
                                                          Пташки
                                        легкокрилі,дзвінкоголосі.
                                     Летять,кружляють,звеселяють.
                                    Веселими щебетом накривають землю.
                                                           Політ!
                                 
3.3.Читання сенкану учнями у групах.
4. Підсумок мовної розминки.

V.Фізхвилинка

VІ.Робота над складанням твору.
1.Повторення алгоритму написання твору.
2.Зачитування зразка твору  вчителем.
3.Ознайомлення із  цитатним планом до твору.
 - Зима «не спинить буйного ходу весни».
 - « І прокидається все в природі…»
 -  «Ласкаво просимо,весно!»
4.Записування  творів у зошити (диференційовано).
    1 група. Самостійне складання і запис твору у зошити.
     2група. Допомога. Прийшла весна. Засяяло сонечко. 
     Задзюркотіли струмочки.  Весняні квіти. Повернулися      
      птахи.  
     3група.Складання зв’язних речень.
( Учні самостійно вибирають  вид роботи)
                              
5.Перевірка написаного. Вправа «Крісло автора».  Зачитування  складених творів.




     Зима ще хоче втриматися на своєму  троні. Але крізь густі хмари визирнув   сонячний промінчик і розбудив землю від зимового сну. І звідусіль почувся голос весни.  Задзюрчали веселі струмочки, неначе сніг  забіліли підсніжники. До сонечка тягнеться ніжна ,зелена травичка, оживають дерева.
   Небо одягнуло блакитне платтячко . І теплий вітерець ганяє по ньому   білі хмаринки.  В садах чути веселий спів пташок. Дні стають довшими , і від цього стає веселіше.
Все  ожило, загомоніло з приходом весни. Спасибі,весно, що ти до нас прийшла!

VІІ. Рефлексія.
-Вдалося вам відчути себе письменником?
-Чи збагатилося ваше мовлення?
-А чи справді весна чарівниця? У чому її чарівність?

VІІІ.Домашнє завдання.
«Прикметі вір,але перевір?» (Підібрати весняні прикмети)        

................................................................................................................................................

                                                                                                     ТИЖДЕНЬ

                                                                             ПЕДАГОГІЧНОЇ    МАЙСТЕРНОСТІ                                                                                                                                                                      УРОК-КАЗКА


                                                                                            УКРАЇНСЬКА  МОВА                                                                                                                                                                                                             

                                                                                                                                                                                                                                                                       

РЕЧЕННЯ. ОСНОВНІ ОЗНАКИ РЕЧЕННЯ.РОЗРІЗНЕННЯ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ. 
Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух речення за метою висловлювання, складати їх. Розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища; робити висновки ; стимулювати творчу активність, вихову-вати бажання добре володіти українською мовою.  
 Обладнання: інтерактивна дошка.
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
II .   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні ми помандруємо казковою країною «Речення», де пригадаємо, з чого складається речення, навчимося правильно складати і записувати речення. А допомагати нам буде веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він.
•   Я — клубочок не простий. 
Я — клубочок чарівний. 
Я тобі допоможу 
Ту дорогу покажу. 
Я від діда утік, 
І від баби утік. 
Ти тепер за мною йди 
І знання собі знайди. (Колобок)
А про що ми будемо говорити , ви дізнаєтесь, коли прочитаєте слова,взявши першого слова першу букву, з другого- другу і т.п. РАК,  ДЕНЬ, ПІЧ, МОРЕ,  НАСІННЯ, ПИТАННЯ, ПОДВІРЯ
(  РЕЧЕННЯ)
І ІІ. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ.
 Колобок разом зі своїми друзями приготували нам завдання. І ми повинні показати свої знання із вивченої теми ,    що   ми   вміємо правильно будувати речення, вживати їх у мовленні, тим самим  довести,наша українська  мова найкраща і ми її із задоволенням  вчимо, щоб бути грамотними .
  ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.
1.    Гра «Кращий знавець мови»
 Колобок пропонує вам зіграти в гру.
—  З чого складається текст? (З речень.)
—  Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою)
— А в писемному? (Розділовими знаками.)
—  З чого складається речення? (Зі слів.)
—  Як пишуться слова в реченні? (Окремо)
—  З якої букви пишеться перше слово в реченні?
—  Що ставимо в кінці речення?
Скласти частинки прислівїв.
Хто мови своєї цурається,                         зложиться мова.
Слово до слова-                                          той рідко слова дотримується.
Хто багато обіцяє,                                      хай сам себе стидається.
Учні на дошці зєднують частинки речень.
2.Каліграфічна хвилинка.
                                           Урок продовжимо без зупинки
                                             З каліграфічної хвилинки.
Робота   над  словниковими  словами. «Виправ помилки»
Видмідь,батьківщина,  вересень ,гирой, дитина.
(Діти записують слова у зошит).

3.Гра «Знайди зайве речення».
Завдання від Зайчика. 
Кожна тваринка ховається від своїх ворогів. Білка на дереві легко втече від ворога. Зайцю доломожуть  швидкі ноги. Діти читали цікаву книгу. У їжака свій захист- колючки.
-Яке речення «зайве»?
-Про що в ньому розповідається? Яке  воно за метою висловоювання?
- Перебудуйте його так, щоб воно стало питальним  .
              Що за знак стрункий, мов спис.
              Він над крапкою завис.
               Спонука до поклику,
              Хто ж бо він ?... (Знак оклику)
-Прочитайте «зайве» речення так , щоб у ньому звучала порада школярам читати книжки.
4. Завдання від Вовчика  Коментоване письмо.
 Речення записані на дошці без розділових знаків. Учні самостійно записують речення у зошити.  Перевірка: один учень після роботи  проставляє розділові знаки.
Настала весна        Хіба вже весна         Яка чудова пора  року
4.1Поширити перше речення за схемою.

5. Гра « Розсипанка». Завдання від Лисички.
- Якщо твої школярі такі розумні , то нехай і моє завдання спробують виконати.           Завдання у групах. 
1 група  
Скласти речення зі слів, розташувати їх у певному порядку.                                         люблю, я, українську, мову.
2 група 
Скласти речення зі слів, розташувати їх у певному порядку.                                     люблю, я, українську, мову.                                                                                           
 Перебудувати це речення на питальне.
3 група
Зі словом Україна скласти і записати розповідне і спонукальне речення.
( Перша і друга група перевіряють записані речення на дошці, третя група зачитує свої речення).
6. Перегляд презентації. Читання вірша В.Сосюри «Любіть Україну!»
V. Підсумок уроку.
Гра « Виправ помилки»
-         Речення виражає незакінчену думку.(Закінчену).
-         Слова,зв’язані за змістом , називаються текстом.(Речення).
-         Речення , в якому про щось розповідається,називається питальним.(Розповідним).
-         Слова у реченні пишуться разом. (Окремо).
-         Наше мовлення складається із речень . (Так).
Гра «Чарівний клубок».
(Перший учень  складає речення, а наступний учень –речення зі слова , яким закінчилося попереднє речення. Наприклад: Київ- столиця України. Україна –моя Батьківщина. Батьківщина є у кожної людини. …)
vІ.Домашнє завдання.
Підібрати вірші про Україну або про українську мову , виписати різні речення за метою висловлювання .(Обовязкове завдання, за бажанням   один вірш вивчити напамять).

      ..........................................................................................................................................

МАРЇВСЬКИЙ    НВК


Урок-  подорож
« Закріплення вивчення букви я,її звукових значень»
                                 Підготувала
                             О.Р.Балабуха


ТЕМА. Букви Я, я. Позначення буквою я звуків [ й’а]
МЕТА. Ознайомити учнів з літерою я, її звуковим значенням на початку слова чи складу та після голосного; формувати навички читання слів з буквою “я”, вправляти в звуковому та звуко- буквеному аналізі слів; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати мислення, мовлення, увагу учнів. Виховувати шанобливе ставлення до людей похилого віку.
 Обладнання: презентація, завдання для роботи в групах, звукові фішки, таблиця з друкованою буквою,   
 ХІД УРОКУ:
I.           Організаційний момент 
 Продзвенів дзвінок, Починається урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти – просто молодці. Сідає першою краса (дівчатка), тепер сідає сила (хлопчики).
II.         Повідомлення теми і мети уроку  .
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми всім класом рушаємо у подорож  . Закріпимо нову букву, дізнаємось про її звучання. Навчимося читати склади і слова з нею.
( Вивішується план подорожі)   - Отже, рушаємо по стежинці “Повторення”.
Гра «Плутанка»
Ходить                 вікон     коло       плоту
              сон        а     дрімота  коло
III.      Повторення вивченого .
 А зараз робимо зупинку біля селища «Цікавинка».
1. Розгадування загадки
 -Кругле,соковите,червоне.солодке,смачне…
На «я» починається,
На «я» кінчається,
Смачні плоди має,
Усіх пригощає.(Яблуня)
   2. Викладання слова хмара з букв розрізної азбуки.     
3. Вправа “Мікрофон” - Діти, дайте характеристику букві я у  слові ЯБЛУНЯ.
4.Створення проблемної ситуації.   
Розподіл складів за фонетичним призначенням:
Ря  ня яз яс ся дя ял ля
2.Читання деформованих речень
РОСТУТЬ  ВІКНОМ  ПІД  ЯБЛУНІ.
ЗІРВАЛА   СПІЛЕ   ЯРИНКА  ЯБЛУКО.


IV.       Фізкультхвилинка    
 V   . Продовження роботи над новим матеріалом - Виїжджаємо на площу ЧИТАЙКО.
1. Слухання вірша.
 За віконцем ясне сонце у сад піду,
І бабусі, - спроможуся, - яблуко знайду.
Яснобоке, повне соку, - хай бабуся з’їсть,
 І надвечір, біля печі, казку розповість. ( Наталя Святокум)
 - Про кого йде мова у вірші? - Що хоче зробити хлопчик? - Що ви можете сказати про цього хлопчика? - Який він? Висновок: отже, ми повинні бути добрими, чуйними, турбуватися і поважати старших. - То що ж хотів зірвати хлопчик  ?  
 2.Читання вірша  В. Крищенка «Сонячне яблуко»вчителем.
3.Повторне читання вірша. Робота над змістом.
4. Робота в різнорівневих групах.
А. –Прочитайте один одному слова літа.
Б.-Прочитати слова, в яких буква «я» позначає два звуки.
4.Словниково- логічні вправи.
Читання слів-назв предметів і добирання до них слів- назв ознак.
VІ . Робота в групах .Виконання диференційованих завдань.Вулиця кмітливих.
1.Складання і записування слів з даних літер.
 - А тепер давайте дізнаємось хто ж живе в будиночках по вулиці Кмітливих. (Діти складають із букв та записують імена дітей : Ярослав, Яків, Ярина, Марія,Зоя,Ялта). - А тепер знайдіть зайве слово.  
2.1 група- читання скоромовки,2 група- читання тексту за таблицею. Дібрати імена для дівчинки і хлопчика.
VІІ .Підсумок уроку.
-Ось ми і доїхали до кінцевої зупинки. А як вона називається ми дізнаємось, виконавши наступне завдання . Серед букв знайти і прочитати заховане слово.

ПРНУТОІЖМОЛОДЦІРГБТЬЦЯОС



 .............................................................................................

          
                                  Мар’ївський НВК



                                          УРОК
                                З МАТЕМАТИКИ
                                       у 3 класі

          «Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і                                                ділення»

                                    Вчитель: Балабуха О.Р.



Тема.Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення.
Мета. Закріпити вивчені  табличні випадки множення і ділення, вдо- 
          сконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати зада-
           чі на знаходження третього доданка,рівняння. Розвивати                     ло-            
           гічне мислення,   швидкість мислення, уважність. Формувати 
           вміння давати оцінку   своїм знанням.Виховувати старанність і
           наполегливість у вивченні математики,  здійснювати проф- 
           орієнтаційну роботу.
Обладнання.Опорні схеми, карточки з дидактичним матеріалом, тес-
           тові завдання.

                                             Хід уроку

І. Організація класу. Прогнозування навчальної діяльності.
Стали, дітки ,всі рівненько,
Усміхнулися гарненько.
-Настрій на урок взяли?
 -Про старання не забули?
   Сядьте всі рівненько
Й працювати почнемо.
- Діти, протягом усього уроку ви будете складати діаграму своїх досягнень. Якщо ви справились із завданням без помилок, Розфар-бовуєте клітинку O- виконав без помилок, O- допустив 1-2 помилки,                  O-виконав неправильно або не виконав його.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.У кого покращувався час при перевірці таблиці, може зробити відмітку у діаграмі досягнень.
2. Самоперевірка прикладів
68,  2,  84,  46,  9, 68 (всі перевіряють, один учень записую відповіді прикладів в порядку зростання).
3. 41,  42,  21,  47,  49,  35,  3,  56

ІІІ. Мотивація учіння.   
-Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ви знаєте , що  математику повинен добре знати кожен учень , а особливо вона потрібна людям таких професій, як бухгалтер, економіст, підприємець. Тому ми сьо-годні будемо працювати не просто в класі, а в офісі «ЮНИЙ МАТЕМАТИК». В якому є 3 відділи: бухгалтерський , економічний, фінансовий.

       Щоб бухгалтером, економістом, фінансистом  стати,
        Потрібно перш за все математику добре знати.

 ІV.Оголошення теми уроку.
-Щоб робити розрахунки треба ВМІТИ (додається);
-ЗНАТИ  (додається)

- Під час роботи вашими вірними помічниками нехай будуть уваж-ність, кмітливість , швидкість мислення. Для цього проведемо психологічний тренінг. (Очі заплющені).
       Увага зароджується,
      Увага розвивається,
      Неуважність покидає мене,
      Я буду уважний.

  V. Повторення і закріплення знань.
1.Хвилинка каліграфії.
Обов’язково у всіх документах зазначається дата. У наших зошитах вона записана. А записи в документех повинні бути охайними і каліграфічними. Проведемо хвилинку каліграфії.
Людям таких професій не обійтися без комп’ютера. Програма нашого комп’ютера дала збій. Він не може закінчити ряд чисел. Яку законо-мірність ви помітили? Як продовжити цей ряд?
- Встановити закономірність і записати відповідні числа.
4    8    12   …  ….  …  …  …   …  …
( Перевірка і самооцінка на діаграмі)

2.Математична розминка.

2.1На наш рахунок помилково зараховані кошти з іншого підпри-ємства. Вилучіть зайве число: 24, 18,  36,  32, 12, 42 (32 не ділиться на 6). З яких двох множників складається число 48, 36?

2.2 До нас надійшов рахунок. Треба зробити його перевірку
Але перед цим  повторимо алгоритм  виконання математичних дій:
                               1.    (  )
                               2.   * або  :
                               3.   +  або -

27: 3 +9*4=      44+ ( 36- 18:3) - 17=      45- 4 -9 =
 Перевірка : 54,   45,  32-заносимо на діаграму.


2.3 А зараз ви повинні показати рівень своїх професійних знань.
Нам треба скласти звіт,для цього необхідно обчислити вирази.
Б.     7 *(13-6)       4*9+21      55+ 36:4   (49, 57,  64)

Е. Розв ‘язати ті приклади, де останньою є дія віднімання.
5*9+15                     40-5*4                        80-7*7
20+7*9                     7*8-36:6                      (18-12)*7
   ( Одна дитина виконує на звороті дошки)

Ф.Скласти і розв’язати вирази.
Частку чисел 48і 8 зменшити у 2 рази.
Число 6 помножити на різницю чисел 72 і 65
Добуток чисел   3і 8 збільшити на 27
Самоперевірка   48:8:2 =3      6* (72-65)=42     3*8+27= 51 
(Записи в діаграму).

2.4 Розв’язування рівняння.
Для контролю за правильністю рахунків банк запросив у нас контрольні цифри. Щоб було швидше кожен відділ шукає свою цифру.   (Групова робота)
Б.   х+6 =14    Х=8
Е.   х-7 =20     Х=27
Ф.  46-х=21    Х=25
(Записи в діаграму)

2.5 Тільки злагоджена робота всіх працівників офісу може дати гарний результат у роботі.
 Робота над задачами.
Задача 313. Самостійне читання умови задачі.
Співставлення зі скороченим записом умови задачі:
Т.-14учн. 
П.-7учн.                        30учн.
В.- ? решта
Усне розв’язування задачі





Задача 314

Т.- 14 учн.
П.- ?, у 2рази м.       30 учн.
В.- ?
(При потребі дітям дається картка з планом розв’язку задачі, один учень розв’язує задачу самостійно біля дошки).


VІ. Підсумок уроку.

Гра . Задумайте число від 1 до 5. Додайте до нього наступне і додайте 9.  Суму поділіть на 2. Відніміть задумане число і додайте 7. (12)

- Чи справдились ваші очікування?
 - З якими завданнями ви справилися з легкістю?
- В чому у вас виникли труднощі?
- Над чим ще варто попрацювати?
- Хто відчуває, що виріс за урок?

Оцінювання.
Підрахунок кількості балів  за діаграмою .


 ........................................................................................................................
                            УКРАЇНСЬКА    МОВА


 ТЕМА. Закріплення знань про дзвінкі та глухі приголосні звуки. Вимова та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу.
МЕТА. Формувати в учнів  уявлення про утворення і різницю дзвінких і глухих приголосних . Вправляти учнів у літе- ратурній вимові приголосних звуків перед глухими, ви-робляти навички правильного написання слів на дану орфограму. Розвивати увагу до слова, мовну догадку, вміння робити звуко-буквений аналіз слів. Виховувати бажання вивчати рідну мову, розширювати пізнавальний інтерес.
ОБЛАДНАННЯ.Різнокольорові віяла, іграшка-мавпочка, картки для роботи в групах, ІКТ.

                                   ХІД    УРОКУ

І . Організаційна частина.
  Інтерактивна вправ «Якщо…
-Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе і сусіда по головці.
- Якщо ви хочете допомагати одне одному , простягніть руку товаришу.
- Якщо ви хочете бути працелюбними , підніміть рученята вгору.
- Якщо ви хочете бути дружними , візьміть одне одного за рученьки.
- Якщо ви хочете бути веселими, здоровими, поплещіть у долоньки.


ІІ. Каліграфічна хвилинка.
Гра « Ксерокс».
Дж дз  джміль дзвоник
На зелених луках дзвенять бджоли і джмелі.
-Підкреслити слова, з буквосполученнями дж, дз.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми уроку.
- Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. Задача в нас непроста. Ми повинні її навчити правильно вимовляти звуки української мови. ( Діти розказують,  що українська мова дуже мелодійна, співуча. Скільки букв в алфавіті, скільки приголосних і голосних звуків).
- А я додам, що раніше , в старих українських граматиках голосні звуки називались голосівками, а приголосні- шелес-тівками. Як ви думаєте, чому?
А от від мавпочки я дізналася, що мови є дуже бідні на приго-лосні звуки. Так, тубільці, що живуть в Австралії знають 8 приголосних звуків, а в гавайській мові- 7 приголосних. Саамська мова найбагатша- 53 приголосні звуки, а в дагеста­нській -41.
- А чим відрізняються букви від звуків?
  
ІІІ. Бліц- повторення вивченого матеріалу.
1.   Дидактична гра «Веселковий диктант».
 Червоний    6
Оранжевий   голосні і приголосні
Зелений        дж     дз
Жовтий         10
Блакитний      щ   ї
Синій              стіл
Фіолетовий     якір
Коричневий     я   ю   є   і

-  Всі звуки мови можна поділити на 2 групи, це-  .. .  (оранжевий);
-  Скільки в українській мові голосних звуків? (червоний) ;
-  Скільки букв, що позначають голосні звуки? (жовтий);
-   Яка буква завжди позначає два звуки? (блакитний);
-  Які дві букви позначають один приголосний звук?
   ( зелений);
- Якщо ці букви стоять після приголосного , то вони його     пом’якшують. ( коричневий);
- Слово, в якому звуків стільки, скільки букв ( синій);
- Слово, в якому звуків більше, ніж букв  (фіолетовий).
ІV.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Граматична розминка « Не помились»
Якщо слово починається з дзвінкого звука- плескаємо в долоні, з глухого- прикриваємо вуха.
Гриб, дуб, папір, весна, кафе, чашка, ліс, дорога, щиглик, дзвоник, рак.

2.Повторення правил про утворення дзвінких і глухих приголосних зуків.
Пригадування підказки . Усе це кафе « Птах та чаша».

3. Перегляд слайду № 4. Читання слів із дзвінкими приголосними звуками.

4. Самостійна робота. Вибіркове списування.Виписати слова з дзвінкими приголосними звуками.
Тут, жити, дуб, зуб, джміль, радий ,лопата,дядько, дзвін,суп, колесо, віз, шити.
Зачитування виписаних слів учнями.

 
5. Гра «Апельсини- лимони».
На дошці прикріплені букви, що позначають приголосні звуки. Вчитель наголошує, що звуки між собою дружать й полюбляють ходити парами.За це їх назвали парними.
(Діти виходять парами і шукають парні звуки).

6. Слайд №6. Про вимову дзінких приголосних у кінці слова і складу. Створення проблемної ситуації.
Мет, поріх, клатка, лошка, вуш – слова від Суржика.
Повторення правила.
Пригадування підказки. Щоб дізнатися , коли писати дзвін-кий,   а коли глухий приголосний, треба слово змінити так, щоб після приголосного стояв голосний.

7. Слайд №7. Робота над реченнями. Коментовано.
Прочитати речення і вставити потрібну букву.
8. Слухання казки «Добрі голосні»

9. Самостійна робота. Запис речення під диктовку.
Перед написанням звернути увагу на вивчені орфограми.
Під берізки і дубки заховалися грибки.
Підкреслити написання сумнівних букв. Пояснення написання вивчених орфограм.

10. Дидактична гра « Порівняй» . Між словами поставити знак < > =
Сіно   сани,  сон   дощ,   дзиґа   мотив,  рак  мак,
щітка   кішка,    джміль     парта,  щит   вуж.
Самоперпвірка. Правильна таблиця вивішується на дошці.


V.Підсумок уроку.
Гра «  Продовж речення» ( технологія « Незакінчене речення»)
- Дзвінкими називають…
- Глухими називають...
- Дзвінкі приголосні в кінці…


................................................................................................................................................................


                                        УРОК   МАТЕМАТИКИ

     ТЕМА: "Читання і запис  чисел  у розрядній  таблиці. Позиційне значення цифри в записі трцифрового числа"

Фрагмент  уроку. Використання вправи "СВІТЛОФОР". Для проведення перевірки виконаного завдання вибираю помічників. Роль помічника полягає в тому, щоб на аркуші відзначити роботу конкретних учнів, інтрига в тому, що клас не знає , чиї прізвища записані , але , щоб не було неточностей, я вибираю три прізвища для кожного помічника. Зазвичай діти пишаються ролюю помічника і практично завжди чесні. І в помічники  намагаюся обирати не одних і тих самих учнів.
             


................................................................................................................................................................

 УРОК  ПРИРОДОЗНАВСТВА

Тема. Раціональне використання електроенергії.

Формування предметних компетентностей: 

ознайомити з фактич-ним  матеріалом про те, що може зробити людина , аби скоротити споживання електроенергії; вчити визначати доступні шляхи скорочення витрат енергії; розвивати вміння аналізувати важливість економного використання  енергії; розвивати бажання раціонально використовувати електроенергію.

Фрагменти уроку.

1.Аудит.Результати домашніх досліджень.

Каспришина Альбіна. За одну добу моя сімя використала 10кВт електроенергії при включеному бойлері. Виключивши прилад , за другу добу лічильник нарахував 7кВт використаної енергії. Висновок: можна зекономити за добу 3кВт. Альтернатива: виключати бойлер при повному нагріванні води, так як вода у ньому довго зберігається тепло.

2.Технологія «Два-чотири-всі разом».

Діти малюють прилади, що споживають енергію. Лідер презентує результати обговорення, супроводжуючи їх демонструванням малюнків.


                                      

3.Гра-пантоміма.

-Покажіть мімікою і жестами:



    





    немає тепла;







зламався кондиціонер;








не працює компютер


................................................................................................................................................................



   

1 коментар: