Методична робота



          ОНОВЛЮЄМО ПОЧАТКОВУ ОСВІТУ РАЗОМ
Під таким гаслом 17.02.2017р. у Києві (Інститут педагогіки НАПН України , спеціалізована ЗШ І-ІІІ ступенів №316 з поглибленим вивченням української мови ) проходило засідання Всеукраїнського круглого столу "Розвиток початкової освіти: прогнози та їх експериментальне впровадження".
Потреба подолати протиріччя між розподілом освітнього процесу на окремі предмети , з одного боку, і цілістністю світу та цілістністю сприйняття дитиною довкілля, з іншого, призвела до розроблення освітнього проекту " На крилах успіху" в межах дослідно-експериментальної роботи.
Учасниками круглого столу були і вчителі нашої школи:
С,Ю.Гребенюк та О.Р.Балабуха



  Фото Оксаны Балабухи.
............................................................................................................НОВА   ШКОЛА-засідання творчої групи
7 квітня на базі Лежинського НВК відбулося засідання творчої групи "Нова українська школа" Вчителі початкових класів, методист відділу освіти, молоді та спорту Запорізької райдержадміністрації Лапенкова А.В. обговорювали навчально- ' методичний посібник "Шкільний старт" та атлас "Всесвіт" у рамках дослідно - експериментальної роботи.








...........................................................................................................


      



           







           ЗАСІДАННЯ МО  ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
                                    БІЛЕНЬКІВСЬКОЇ ОТГ
  
                                          ЧЕРГА   ДЕННА

1.     Методичний семінар –практикум «Обрії нової української школи»
На базі Біленьківської школи відбувся методичний семінар-практикум «Обрії нової української школи» . Зібралися усі освітяни Біленьківської ОТГ, а також гості.
Метою семінару-практикуму було: розширити знання педагогів з питання нововведень до середньої освіти у державі та провести моніторинг рівня готовності вчителів щодо проведення докорінної та системної реформи загальної середньої освіти. Виступи були дуже цікавими та змістовними, багато чого дізналися нового щодо реформи освіти в Україні. Кожен з присутніх виніс для себе щось корисне.
 2.   «Про новації у початковій школі»
Перед вчителями початкових класів виступила Нікулочкіна О.В. кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкового навчання та виховання при ЗОІПП0.
У своєму виступі Нікулочкіна О.В. звернула увагу на мету і основні засади змісту початкової школи.
Перехід від знаннєвої парадигми до компетентністної.
Надання свободи у діяльності вчителя.
Розвиток зацікавлення і підвищення мотивації учнів у навчанні.
Повага до гідності учня, створення умов для саморозвитку і самовираження учнів.
Вона наголосила, що  оновлення програм початкової школи – крок до повного оновлення стандартів середньої освіти, які будуть запроваджені з 2018 року.
Побажала:
Творити пілотні проекти,  спиратися на інноваційних вчителів початкової школи, які вже працюють за компетентнісним підходом.
Ділитися досвідом і матеріалами.
Бути активними і відповідальними.

3.Практична частина.
3.1ПЕДАГОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ-СЕМІНАР «Будьмо знайомі. Формування навичок ефективної взаємодії»
Завдання тренінгу.
1.Знайомство шкільних колективів   початкових класів : Мар’ївський НВК, Біленьківська та Лисогірська школи. (Додаток 1)
2.  Самопрезентація. (Додаток 2)
3.Унікальності особистості кожної людини.(Додаток 3)
4.Формування уміння працювати в команді. (Додаток 4)
 Матеріали тренінгу додаються.
3.2Перегляд презентації «10 кроків до педагогічної майсте-рності».
3.3 Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів (Наказ МОН від 19.08 .2016р. №1009 « Про внесення змін до наказу МОН України від  21.08.2013р.№1222») та методичні ре-комендації до оновлених програм початкової школи (1-4 кл.) (Лист МОН України від17.08.2016р.№1/9-437) (повторення).


ДОДАТОК  1
Вправа « Дізнайся про мене …»                                       
Мета:  активізація учасників групи
Зміст вправи:  , за  допомогою вправи  присутні  зможуть краще пізнати один одного. Називається особистісна якість або описується ситуація і учасники, по відношенню до яких відноситься даний вислів, виконують певну дію. Вони встають зі стільця, виконують цю дію і знову сідають на місце. Наприклад: «Той, у кого є брат, повинен клацнути пальцями».    Варіанти висловлювань:
•          у кого є син - тричі моргніть;
•          той, хто сьогодні вранці з'їв смачний сніданок – погладьте себе по животику;
•          хто народився весною, нехай візьме за руку сусіда  справа;
·                    хто народився зимою, візьміть сусіда за руку   зліва;
•          хто любить котів - промурчіть; собак-прогавкайте;
•          у кого є донька, нехай скаже сусідові зліва, що це його не стосується;
•          хто п'є каву з цукром і молоком, покрутіться кругом себе;
•          хто любить вишивати, підніміть руки вгору;
•          у кого є захоплення  - підстрибніть і назвіть його;
•          хто дуже любить свою роботу-вигукніть фразу «Я в захваті!»;
•          хто вважає ,що помилився з вибором професії, вигукніть: « Я заблукав»
•          хто любить компліменти-вигукніть «Так-так!»;
•          той, хто вміє вирощувати квіти- зробіть ривки руками
            той , хто  любить танцювати ,нехай станцює
            той хто любить солодощі, нехай промовить: ай-яй-яй.
        

 ДОДАТОК  2
Знайомство «Сенкан» 
    - Шановні вчителі, прошу презентувати себе, використавши сенкан, структура якого має такий вигляд:
1 строфа – іменник, моє ім’я;
2 строфа – 2-3 прикметники, які мене характеризують;
3 строфа – 2-3 дієслова, які найкраще окреслюють та розкривають мою діяльність;
4 строфа – дієслово або фраза, яка найкраще передає моє власне ставлення до самого себе;
5 строфа – синонім до іменника, мого імені.

  ДОДАТОК    3
         Вправа «Який ви актор»    
Учасники виконують завдання 
1.      Позначте у відсотках, якими є ваші власні досягнення в житті.
2.      Наскільки ви себе презентуєте в цьому житті?
3.      Який відсоток вашої участі в подіях, що відбуваються навколо вас?
4.      Оцініть, який ви лідер?
5.      Які ви є в ролі командних гравців?
Виведіть середній бал у відсотках.  
          Інтерпретація результатів тесту
90 % і вище – ви граєте, щоб виграти (активна життєва позиція, участь і перемога в різних конкурсах, проектах, експериментах, активна самоосвіта, творчий підхід до будь-якої діяльності, розвинута потреба активно діяти і домагатися успіху).
75 – 89 % - ви граєте, щоб не програти (чітко виконуєте інструкції, розпорядження, ретельно працюєте, одержуєте гарні результати, цікавитеся інноваціями, іноді – якщо треба – берете участь в експериментальних програмах, розвиваєте критичне і творче мислення).
50 – 74 % - ви просто граєте (рівень домагань у нормі або трохи занижений, керуєтеся принципом «не висовуйся» або «ми працюємо на стільки, на скільки нам платять», активність викликається сильним стимулом до чого-небудь, рідко виникає потреба в кардинальних змінах життєвих ситуацій).
0 – 49 % - ви навіть і не починали грати (пасивна позиція, ви пливете просто за течією, любите перекладати проблеми на інших людей, життя здається монотонним і нецікавим, постійно прагнете до спокою, мотивація до саморозвитку відсутня).
.......................................................................
Із мистецтвом нерозлучні і влітку!
15 червня діти, які відвідували пришкільний табір відпочинку, побували на екскурсії у Запорізькій обласній філармонії.
Музикознавець, заслужений працівник культури України Алла Ходакова ознайомила дітей з величною архітектурою будівлі закладу та його унікальними акустичними можливостями. Юні гості дізналися про історію створення філармонії, її досягнення, нові творчі проекти та цікаві факти з життя всесвітньовідомих артистів, які виступ


.........................................................................................................
                       
    Спільне засідання педагогічної ради:  Мар'ївський НВК- Володимирівська НВК "Успіх"
             "Впровадження інновацій в                        сучасній освіті
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,





                            ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНИЙ   СЕМІНАР




 "Психологічна  компетентність у вирішенні конфліктних                                                        
ситуацій" 



               





...........................................................................................................................................................





                        ЗАСІДАННЯ   ПЕДАГОГІЧНОЇ  РАДИ
                                                                

                       "  Креативна інноваційна особистість – мета освіти ХХI                                                               століття."

Ми живемо у динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття: техніки, що нас оточує, політики, яку проводять світові держави, цінностей, на які орієнтуються люди. Наше життя стало безперервним процесом адаптації, і саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежать її успіх та  можливості самореалізації. 

Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та  уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою  у власних силах людиною. 

Таким чином,  зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та виховання – розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах незалежної України. 

       Аналіз наукової літератури з означеної проблеми дає змогу виділити, як основні риси адаптованої, інноваційної особистості, так і певні стратегії їх формування та розвитку. Це, в першу чергу: відкритість новому досвіду.     Безперечно, в умовах, коли швидко змінюється світ, людина також  повинна постійно бути готовою до оновлення, накопичення нового соціального та життєвого досвіду, що має сприяти самореалізації. Це стосується  усіх сфер життя: професійного, політичного, особистого, адже у сучасному світі люди часто змінюють професію, сферу діяльності, місце проживання тощо. Важливим чинником адаптації та успішності при цьому виступає  уміння особистості відігравати різні соціальні ролі. Ці ролі можуть бути формальними і неформальними, пов’язаними з виробничими, сімейними, суспільними, політичними, дружніми стосунками, проте,  успішність у кожній з них є запорукою загальної успішності та задоволеності людини власним життям. Таким чином, система виховання сьогодні повинна у повній мірі задовольнити потребу учня у розвитку соціальної активності, у засвоєнні нових соціальних ролей. Тоді особистість буде відкритою до нового досвіду, адаптованою до вимог і умов життя у динамічному  сучасному суспільстві.

     Педагогічною стратегією, що забезпечує формування такої риси особистості  є постійне розширення рольового простору кожного учня, включення його в різноманітні види діяльності, що створює можливості для творчої самореалізації та накопичення досвіду соціальних стосунків. 

Педагогічні технології, що використовуються у сучасній освіті, створюють сприятливі умови для вирішення даного питання: інтерактивні техніки розвивають комунікативні навички та активність, проектні технології у навчанні створюють можливості для самостійних досліджень, тренінги допомагають опанувати нові соціальні ролі та отримати можливість експериментувати у сфері спілкування, проекти у виховній роботі – обрати вид діяльності відповідно до власних нахилів та уподобань.

    Важливою рисою інноваційної особистості є внутрішня свобода. Для її становлення потрібно постійно створювати для учнів ситуації вибору, як в навчальній, так і в позакласній діяльності. Ситуація вибору стимулює пізнавальний інтерес, відчуття відповідальності та власної гідності. Вибір учнями напрямків та завдань для самостійної роботи, гнучка система організації навчально-виховного процесу з урахуванням здібностей, нахилів, побажань учнів і їх батьків, можливість реалізувати себе в обраних видах діяльності   є  головною умовою формування внутрішньої свободи та відповідальності особистості.

    Напруженість та зростання темпу життя часто призводять до перевантаження, виснаження людини. Саме тому особливого значення набуває така риса як  емоційна стабільність та стресостійкість. Головною стратегією формування цієї важливої якості сучасної особистості є розвиток емоційного інтелекту, вміння керувати власними емоціями та протистояти стресам. Що ж необхідно для емоційної саморегуляції? Розуміння   особливостей цієї сфери, вміння  здійснювати емоційний обмін під час спілкування,  відчувати почуття інших, допомагати їм та самому собі у складних, емоційно напружених ситуаціях. Проблема становлення емоційної культури особистості, розвиток емпатії  є на сьогодні одним з найбільш важливих завдань будь-якого вчителя, і, в першу чергу класного керівника, як головного вихователя и наставника учня. Проте, у процесі психолого-педагогічного супроводу розвитку особистості дитини є ще один не менш актуальний напрямок: психологічна допомога у травмуючих ситуаціях, стресах.  Стреси можуть бути пов’язані з різними причинами:  втратою близької або просто  референтної людини, відчуттям самотності у зв’язку з негативною позицією у міжособистісних стосунках в класному колективі, втратою мотивації навчання та смислу шкільного життя, почуттями провини, страху, сорому. Такі стреси дитина часто не спроможна подолати сама, на допомогу їй повинен прийти дорослий: вчитель, класний керівник, психолог. Від того наскільки вчасною і ефективною буде психологічна допомога залежить не тільки стан здоров’я, але и майбутнє людини.

    Для інноваційної, креативної особистості дуже важливою є адекватна  самооцінка.  Правильна самооцінка є визначальним фактором становлення позитивної Я-концепції особистості. Вона є основою розгортання певного сценарію життя людини.  Сценарій, що формується і закріплюється у дитячому віці, стимулює процеси саморозвитку та самореалізації особистості через мотивацію досягнення успіху та усвідомлення власної мети. Самооцінка формується та змінюється протягом всього шкільного віку. Особливо не стабільною, залежною від оточення  вона стає у підлітковому віці, коли дитина прагне пізнати себе, знайти своє місце у системі відносин, реалізувати власні можливості. Якщо самооцінка підлітка є низькою, виникає емоційна напруга, невдоволеність собою, що може привести до  проявів компенсаторної поведінки, коли учневі здається, що всі проти нього, ніхто не розуміє його проблем та труднощів. Прагнучи захистити себе від однолітків, учні з низькою самооцінкою часто поповнюють лави неформальних груп з асоціальною спрямованістю, що може приводити до негативних проявів у поведінці, шкідливих звичок  та правопорушень.  В той же час підлітки з занадто високою самооцінкою, часто бувають конфліктними, відчувають проблеми у спілкуванні, мають завищений рівень домагань. 

Саме тому дуже важливо у системі  виховної роботи створити умови для розвитку достатньо високої, але адекватної самооцінки. Для цього учень повинен краще пізнати себе, розкрити власні можливості, оволодіти навичками оцінювати свої досягнення і невдачі, порівнювати різні способи вирішення життєвих проблем. Для цього класний керівник може використати можливості самодіагностики (запропонувати учням використати психологічні тести, обміркувати їх результати та розробити програму саморозвитку), психологічні тренінги (для формування навичок взаємодії та розвитку рефлексії), різноманітні проекти (для стимулювання самостійної творчої діяльності відповідно до потреб та інтересів). 

    Рівень можливостей особистості багато в чому залежить від її рефлективності. Стратегією розвитку цієї якості є включення учнів у процес самоаналізу. Рефлексія може відбуватися на рівні усвідомлення психічних процесів та засобів оптимізації пізнавальної діяльності, аналізу моральних  вчинків та соціальних ролей, що створює сприятливі умови для самоактулізації особистості. Сучасні технології навчально-виховного процесу у значній мірі побудовані на механізмах рефлексії, коли учні постійно розмірковують над питаннями: Що ми взнали сьогодні такого, чого не знали раніше? Чого ми навчилися такого, чого не вміли раніше? Що ми при цьому відчували? Що нас здивувало, порадувало на уроці? Які питанні ми задали б герою казки, автору, вченому, мандрівнику тощо?  

    Сучасні педагогічні технології позитивно впливають на розвиток спонтанності, тобто вміння швидко та адекватно реагувати в нестандартних ситуаціях, приймати миттєві ефективні рішення. Спонтанність  розвивається у діяльності, що вимагає творчого підходу, гнучких нестандартних рішень. Така діяльність може бути реалізована, як на уроці, так і в позакласній роботі, зокрема, в  виховних проектах, тренінгах, соціальних ініціативах.

    Сучасна людина має мислити позитивно. Позитивне мислення  може бути сформоване в процесі становлення основних складових позитивної Я-концепції особистості учня: когнітивної, емоційно-оціночної та поведінкової. Воно утверджує, насамперед, цінність людини, її гідність, вміння набувати досвід, навіть через помилкові дії, спрямованість на позитивне сприйняття реальності та її активне перетворення.

   Інноваційний потенціал особистості в значній мірі залежить від рівня її життєвої компетентності. Реалізація компетентнісного підходу є важливим напрямком оновлення діяльності закладів освіти. При цьому компетентність розглядається як загальна здатність, що ґрунтується не лише на знаннях, але і на досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню. Безперечно, формування компетентності особистості є цілеспрямованим процесом, що здійснюється вчителем. При цьому функції самого педагога суттєво змінюються: на перший план виходять уміння організувати самостійну пошукову діяльність учнів, їх взаємодію з метою розвитку як мотивації, так і соціальних навичок. Такі можливості створюють сучасні продуктивні технології навчання, побудовані на основі активних методів та інтерактивних технік організації навчально-виховного процесу, за умови реалізації індивідуального підходу та психологічного супроводу учнів.

   Таким чином, проблема формування та розвитку інноваційного потенціалу особистості є складною і багатофакторною, вона потребує системного дослідження з боку педагогів, психологів, фахівців у галузі управління. 






 ШМК    ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ  КЛАСІВ    
                           


         АНАЛІЗ РОБОТИ ШМК  ВЧИТЕЛІВ початкових класів за                                        2014/2015Н.Р.

"
В освіті головні цінності—дитина і педагог, здатний розвивати, захищати, оберігати її індивідуальність. А звідси—центрованість на ідеях: людина—не засіб, а мета, тому не дитину треба пристосовувати до системи освіти, а школу до неї".
На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності педагогів. Сучасній школі сьогодні потрібний учитель, який міг би оновлювати, удосконавлювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи районних та шкільних методоб’єднань, так як в системі роботи методоб’єднання одним з провідних напрямів його діяльності є підвищення педагогічної майстерності вчителя без відриву від основного місця роботи. Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної, творчої праці.
У 2014- 2015 навчальному році робота
ШМК  вчителів початкових класів була спрямована на реалізацію державної освітньої політики, визначеною Національною доктриною розвитку освіти, чинним законодавством про освіту.аналіз діяльності методичного об’єднання засвідчує , що вчителі початкових класів у цілому забезпечують реалізацію єдиної державної політики в галузі освіти.
Члени методичного об’єднання вчителів початкових класів у 2014-2015 навчальному році працювали над проблемою „Створення умо
в     для  безперервного підвищення професійної компетентності  педагогічного працівника та формування конкурентноспроможного учня в умовах модернізації навчально- виховного процесу» План роботи методичного об’єднання вчителів перших  класів на 2014-2015 н.р. виконано,але із внесенням змін   роботи засідань.  У своїй роботі вчителі досягли певних успіхів у навчанні та вихованні молодших школярів , формуванні пізнавальної самостійності, духовної культури, національної самосвідомості учнів, розвитку зв’язного мовлення, здібностей та інтересу учнів до навчально-виховного процесу.
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за минулий рік показав, що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
Виховання поваги і любові до рідної мови, пробудження почуття захоплення її красою, ліричністю, милозвучністю, виразністю, а головне, отримання знань за її допомогою - міцний і найбільш надійний гарант національного виховання. Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а головне - на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем. Особливо багато уваги вчител
і приділяють      посиленню   ролі самостійної практичної і розумової пізнавальної діяльності, розвитку навичок самоконтролю в процесі цілеспрямованого пошуку знань. Застосовують ігрові ситуації, головоломки, ребуси, логічні задачі, завдання на кмітливість, здогадку тощо. Кожний педагог початкової ланки – талановитий, творчий вчитель, працює з відкритим серцем. Їх очі світяться яскравим вогником, що освітлює життєвий шлях вихованців. Робота кожного класовода містить обов’язкові компоненти: участь родини; навчання дітей з урахуванням їхніх індивідуальних можливостей; робота в групах; виховання поведінки.   
Сучасний урок має бути розумним, цікавим, захопливим і радісним.
Моніторинг якості освіти молодших школярів свідчить про поліпшення результа-тивності навчання.  Це видно із
                                                                       ДОВІДКА
ПРО РЕЗУЛЬТАТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА МАТЕМАТИКИ УЧНІВ 1 - 3 КЛАСІВ ЗА ІІ СЕМЕСТР
2014/2015 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

У травні цього року адміністрацією школи були проведені контрольні роботи з ук­раїнської мови та математики в 1 - 3 класах за ІІ семестр 2014/2015 навчального року.
Тексти контрольних робіт та диктантів з ук­раїнської мови підібрані відповідно до навчаль­ної програми, охоплюють матеріал 1 - 3 класів на кінець ІІ семестру.
Порядок проведення й темп читання текстів при проведенні робіт відповідали нормам по­чаткової школи.
Висновки контрольних робіт з української мови такі:
Клас
Кількість
учнів
Рівень навчальних
досягнень
%
успіш­ності
%
якості


високий
достатній
середній
початковий


1 клас
 21
10
100 % 
71% 
2 клас
 22
9
86% 
64% 
3 клас
 17
-
100% 
76% 

      Учнями 1 – 3 класів зроблені помилки: заміна букв, пропуск літер, мають багато виправлень.
   
      Результати контрольної роботи з математики:
Клас
Кількість
учнів
Рівень навчальних
досягнень
%
успіш­ності
%
якості


високий
достатній
середній
початковий


1 клас
 21
10 
5
4
91% 
71% 
2 клас
 21
6
100% 
71% 
3 клас
 17
8
88% 
53% 

                                                    
                                                                 
 Хоча знання  учнів першого класу оцінюються вербально, але всі учні класу засвоїли програмовий  матеріал, вчителька Балабуха О.Р.намагався добрим словом підтримувати досягнення дітей у навчанні. Вчителі початкової ланки  формують культуру писемного мовлення, проводять систематичну роботу з вивчених орфограм, розвивають практичні навики побудови синтаксичних конструкцій, стежать за охайністю зошитів учнів, вимагають від них уважного ставлення до оформлення письмових робіт.                                                                                                                                     У процесі роботи виправдали себе такі форми як моделювання уроків і проведення їх у комп’ютерному класі , індивідуальна та групова робота із слабовстигаючими та обдарованими учнями ,  розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання  , розробка складних тем програми, ознайомлення вчителів із досягненнями психолого-педагогічної науки, прогресивним педагогічним досвідом, огляд новинок педагогічної та методичної літератури.
У районі широко практикували відкриті уроки та виховні заходи в он-лайн проведенні. Всі вчителі нашої школи були ативними учасниками  засідань РМПК. Педагоги постійно підвищують свій професійний рівень на курсах при    ЗОІППО діляться ,обмінюються придбаним досвідом із колегами.   За матеріалами літерату- ри :
1.     Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової освіти: посібник для вчителів і методистів початкового навчання/ О.Я.Савченко. – 3-тє вид., без змін. – К.: Богданова А.М., 2009. – 226 с.
2.     Савченко О.Я. Дидактика початкової освіти: підручн. – К.:  Грамота, 2012. – 504 с.
3.     Анісімова Г.О., Нікулочкіна О.В. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації (навчально-методичний посібник)/Г.О.Анісімова, О.В.Нікулочкіна. – Тернопіль: Мандрівець, 2012. – 104 с.
4.     Якиманська І.С. Особистісно орієнтоване навчання в сучасній школі. – М.: Вересень, 1996. – 96 с.
 з вчителями проводилися семінари, круглі столи.
Однак у роботі МО початкових класів району є і недоліки:
- значна частина учнів має низький рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності;
- не завжди теоретичні знання учні вміють застосовувати практично;
- частина учнів має незначний інтерес до читання.
 
Тому робота педагогів повинна зосереджуватися на інтенсивній мовній практиці учнів (усній і писемній); на подоланні розриву між теорією і практикою у навчанні мови; на розкритті інтересів, нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості; на формуванні читацьких навичок та інтересу до вивчення художньої літератури.
 
У 2015-2016 навчальному році методичне об’єднання вчителів других класів продовжуватиме і дальше   працювати  над темою,яка була вибрана в минуломуу навчальному році.
Освіта ХХІ століття - освіта для людини. Її „розвиваюча культуро-творча домінанта” визначена в Концепції загальної середньої освіти. Ця ідея підкреслюється і в Національній доктрині розвитку освіти України ХХІ ст.
Чи будуть втілені ці інноваційні документи у життя, чи залишаться вони міфами реформи, залежить від багатьох чинників об’єктивного й суб’єктивного характеру. Насамперед усе залежить від нас, освітян, а також від батьків і, звичайно ж, від нової генерації - учнів, яких ми сьогодні навчаємо й виховуємо.
І нам, вчителям початкових класів, дуже імпонує вислів І.Франка: „Учителями школа стоїть...”, у якому вбачається великий смисл, адже саме від учителя залежить майбутнє всієї нації.
Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини. Мета початкової школи – формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися, сприймати інформацію, працювати з нею, сортувати її, осмислювати, творити.
МО вчителів початкових класів дбає про те, щоб школа була:
- школою радості для учня;
- школою творчості для вчителя;
- школою спокою для батьків. 


НАПРЯМКИ  РОБОТИ ШМК ВЧИТЕЛІВ
        ПОЧАТКОВИХ   КЛАСІВ

1.Глибоке вивчення вимог нормативно-правової бази викладання навчальних предметів.
2.Організація роботи по впровадження теми роботи ШМК.
3.Використання в роботі засобів інформаційно-комунікативних технологій.
4.Організація роботи над розвитком творчих здібностей учнів.
5.Удосконалення професійної майстерноті вчителі.


               ЗАВДАННЯ  ШМК ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ  КЛАСІВ
                                      НА  2015-2016н.р.
1.Забезпечувати методичний та психолого- педагогічний супровід якісної початкової освіти.
2.Впроваджувати стратегії креативної освіти для формування та розвитку інноваційного потенціалу особистості.
3.Сприяти розвитку критичного мислення до сучасних реалій та умов.
4.Забезпечувати особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості учня, індивідуальний і диференційований підхід до організації роботи зі здібними та обдарованими учнями,  залучаючи їх до участі у конкурсах, змаганнях.
5.Створювати відповідний мікроклімат для формування та розвитку інноваційного потенціалу особистості, впроваджувати у практику повсякденної роботи застосування певних стратегій з метою отримання бажаного результату.
6.Використовувати сучасні інформаційні технології, впроваджувати інтерактивні методи та методики моніторингових досліджень якості знань і умінь учнів.
7.Створювати сприятливе середовище для розвитку  дитини на уроці та в позаурочний час.
8.Забезпечувати психологічно комфортні умови для зміцнення фізичного,психічного, соціального і духовного здоровя дитини.
9.Приділяти особливу увагу розвитку мовлення молодших школярів,застосовувати методи критичного мислення.
10. Сприяти реалізації програми «Здоровя через освіту» у повсякденній роботі кожного вчителя.

    ЯКІСНИЙ             СКЛАД           ВЧИТЕЛІВ
                       ПОЧАТКОВИХ         КЛАСІВ
                    
                              КАРТА     ВЧИТЕЛЯ
                                     ГРЕБЕНЮК                                        
                           СВІТЛАНА  ЮРІЇВНА
Освіта-    вища
Спеціальнісь за дипломом-   вчитель початкових класів
Загальний педагогічний стаж- 27 років
Клас, у якому викладає-  1клас
Проходження курсів підвищення кваліфікації- 2011р.
Кваліфікаційна категорія і рік атестації-вища, 2011/2012н.р.
Звання   –«Старший учитель»
Нагороди- грамота райво, облво
Класна кімната- №19
Тема , над якою працює
«РОЗВИТОК  ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ЗАСОБАМИ КОМПЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»

                                    КАРТА     ВЧИТЕЛЯ
                                БАЛАБУХА
                      ОКСАНА   РОМАНІВНА
Освіта-   вища
Спеціальнісь за дипломом-  вчитель початкових класів
Загальний педагогічний стаж- 30 років
Клас, у якому викладає- 2 клас
Проходження курсів підвищення кваліфікації-2012р.
Кваліфікаційна категорія і рік атестації- вища категорія, 2012/2013н.р.
Звання   – «Старший учитель»
Нагороди- Почесна грамота МОН України 2004р.,
грамота облво,райво
Класна кімната- №18
Тема , над якою працює
«Формування предметних компетентностей  в учнів початкової школи»

                                  КАРТА     ВЧИТЕЛЯ
                                 МОСКАЛЕНКО
                       ОКСАНА  МИКОЛАЇВНА
Освіта-   середня спеціальна
Спеціальнісь за дипломом-  вчитель початкових класів
Загальний педагогічний стаж- 14 років
Клас, у якому викладає- 3 клас
Проходження курсів підвищення кваліфікації- 2014р.
Кваліфікаційна категорія і рік атестації-  спеціаліст ,2015/2016н.р.
Звання   –
Нагороди-
Класна кімната- №14
Тема , над якою працює
«ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ»

                        КАРТА     ВЧИТЕЛЯ
                               КАПІНОС
                НАТАЛЯ   ОЛЕКСАНДРІВНА
Освіта-   вища
Спеціальнісь за дипломом-  вчитель початкових класів
Загальний педагогічний стаж- 29 років
Клас, у якому викладає- 4 клас
Проходження курсів підвищення кваліфікації-2014р.
Кваліфікаційна категорія і рік атестації-вища категорія,2015/2016н.р.
Звання   –«Старший учитель»
Нагороди- грамота райво
Класна кімната- №14
Тема , над якою працює
«Формування компетентності на уроках природознавства»
                
                     ПЛАН РОБОТИ ШМК ВЧИТЕЛІВ 

                                                   ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
                                                                     І   ЗАСІДАННЯ
Тема. Організація навчально-виховного процесу в початкових класах.

1.Обговорення і затвердження плану роботи ШМК на 2015/2016н.р. Розподіл доручень між членами методобєднання.
                                                                     Керівник ШМК О.Р.Балабуха,члени ШМК                
2.Організація навчально-виховного процесу в початкових класах. Опрацювання додатку до листа МОН України від 25.06.2015р №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016н.р.».                                                        
                                                                    Заступник директора з НВР С.Ю.Гребенюк
3.Аналіз методичних рекомендацій щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
                                                                    Заступник директора з НВР С.Ю.Гребенюк
4.Про ведення вчителями шкільної документації . Опрацювання наказу МОН України від 08.04.2015 №412 « Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.» Рекомендації щодо календарного планування.
                                                                    Заступник директора з НВР С.Ю.Гребенюк
5.Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у 2015/2016н.р.     Опрацювання наказу МОН України від 16.06.2015 №641 « Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх        навчальних закладах».
                                         Керівник ШМК О.Р.Балабуха,члени ШМК  
6.Організація роботи з обдарованими учнями в 2015/2016н.р.             
                       Заступник директора з НВР С.Ю.Гребенюк,члени ШМК
                                              Завдання членам ШМК
Опрацювати інструктивно-методичні листи, програми,підручники.
Розробити рекомендації щодо формування компетентності учнів початкових класів.
                                                          

                                                           ІІ  ЗАСІДАННЯ
            ТЕМА. Урок-основна організаційна форма реалізації принципів навчання.

1.Теоретичний семінар «Урізноманітнення методів і прийомів роботи на уроках з метою формування компетентності  молодших школярів»
                                                                                 Члени ШМК
2.Аукціон педагогічних ідей . Відкритий  урок у 3 класі.
                                                                    Вчитель О.М.Москаленко
3.Відкрита виховна година у 2 класі « Осінні пригоди»
                                                                      Вчитель О.Р.Балабуха
4.Обговорення та аналіз перевірки зошитів з української мови.
                                            Заступник директора з НВР С.Ю.Гребенюк
5.Психологічна скарбничка. Аналіз результатів досліджень першокласників до школи.
                                           Шкільний   психолог Л.В.Левченко
6.Експрес-огляд «Радимо прочитати»
                                                  Члени ШМК
                                            
                                          Завдання членам ШМК
Підготуватись до діалогу на тему: «Виховання патріотизму та формування мовленнєвої компетентності молодших школярів»





                                                     ІІІ  ЗАСІДАННЯ
ТЕМА. Створення ситуації успіху  на основі впровадження диференційованого навчання в початковій школі»

1.Педагогічний  діалог: « Виховання патріотизму та формування мовленнєвої  компе-тентності молодших школярів на уроках»
                                                 Члени ШМК
2.Відвідування відкритих уроків.  Декада нестандартних уроків.
                                                  Члени ШМК
 3.Майстерня патріотичного виховання. Патріотичні вчинки (з досвіду роботи класоводів). Відкритий виховний захід у 3 класі.
                                                  Члени ШМК, вчитель 3 класу О.М.Москаленко
4.Характеристика діяльності педагогічних працівників , які атестуються в 2016р.,у між атестаційний період.
                                            Заступник директора з НВР С.Ю.Гребенюк
5.Експрес-огляд «Радимо прочитати»
                                                  Члени ШМК
                                          
                                      Завдання членам ШМК
            Обмін  ідеями «Патріотичне виховання"


                                                              ІV  ЗАСІДАННЯ
ТЕМА.  Зв'язок між наступністю:початковою та середньою ланкою.

1.Круглий стіл «Розвиток пізнавальної активності учнів початкових класів шляхом упровадження елементів інтерактивних технологій у навчальному процесі»
                                                                                            Члени ШМК

2.Відкриті уроки.
                                                                 Вчитель 1 класу С.Ю.Гребенюк

   3. Творча лабораторія вчителя. Проектні технології: особливості впровадження в початковій школі.
                                                                Члени ШМК
4.Затвердження підсумкових контрольних  робіт.
                                         Заступник директора з НВР С.Ю.Гребенюк,
                                        керівник ШМК      О.Р.Балабуха
5.Підведення підсумків роботи ШМК за 2015/2016н.р. Панорама ідей ,складання перспективного плану роботи на 2016/2017н.р..
                                                       Керівник ШМК      О.Р.Балабуха,члени ШМК

                                             Завдання членам ШМК
        Підготувати  навчально-методичну базу для роботи у  наступному класі


...............................................................................................................................................................

1 коментар:

  1. Доброго дня, передайте будь ласка, матеріали із методичного засідання 3 класів в Новоолександрівці - Масіковій Лідії Віталіївні - вона підписана на Вас в гугл+

    ВідповістиВидалити