Виховні заходи

Танець"Осінній листопад"


 Вчитель. Навкруги все загадкове,
 Осінь тихо підступає.

Різнобарвне і казкове.
 Листя у танку кружляє.

Таночок листочків навколо Казкарки. Вона кружляє з ними з парасолькою в руках.

Казкарка. Час розважитися всім:
Почитаємо в ліску

І дорослим, і малим!
 Разом казку чарівну.

Сідає 
на пеньок, відкриває велику книжку «Чарівні казки». Читає вголос.

Казкарка.
 У далекій стороні
На світанку восени,
Маша в лісі заблукала,
 Коли в школу мандрувала.

На сцену виходить Маша з  портфелем.
Маша (насуплено). Що за дивовижний ліс! 

Він неправильний  якийсь!

Жодного грибка не дав! (Тупнула ногою.)Зате порося підклав! (Склала руки на погрудді.)
Ходить колом, футболячи листя.

Казкарка. Ладні білий світ сварити
Тільки неслухняні діти.

На сцену виходить Вовк, принюхуючись. Угледів Машу, облизнувся, підступає.

Маша (перелякано).
 Хочеш з’їсти ти мене?

Вовк. Еге!

Маша. Думаєш, що я – рагу?

Вовк.
 Угу!

Маша. Я ж завбільшки з колесо!
Вовк. Ого!

Маша. Он мисливець ззаду йде!

Вовк. Де?

Вовк обертається. Маша принишкла. Вовк повертає голову, а Маша ховається за його спиною. Він принюхується. Йде слідом. Маша – за ним, дає знак глядачам «Анічичирк!». Вовк йде зі сцени. Маша крокує на місці, витирає з лоба піт.

Казкарка.
 Врятувало Машу диво.

Та проблема залишилась!
 
Маша. 
Йшла на свято в школу я,
Та з дерев вітрисько
Позривав все листя.
Всі стежки позамітав
І доріжки поховав.
Як до школи  шлях знайти?
Може все  ж   _  підкажеш ти? 

ВЧИТЕЛЬ
У нас сьогодні гарне свято.
Гостей зібралось тут багато.


1уч. Добрий день усім!
 І дорослим, і малим.                
Свято осені сьогодні
Вам сподобається всім.

Учень 2: Осінь чарівна в гості йде,
 Щедрі дарунки усім нам несе.
Яблука стиглі і груші смачні               
У кожній хатині стоять на столі.

Учень 3: Подивіться ж усі!
 Ніби в золоті гілки.
 Всюди осінь походила,
Листя все позолотила.

Учениця 4: Фарбу вилила свою
На берізку у гаю.
І калини, що у лісі,
 Також стали золотисті

Учень 6: А листочки закружляли
 – Враз метеликами стали.
І лунають пісні дивні,
Бо прийшла пора осіння.

Учень 7: Пісенька весела
 хай, як дощик, ллється,
Осінь нас почує, щиро усміхнеться.

Пісня  «Щедра осінь»


Осінь (виходить з корзиною урожаю)
    Так, так, так… 
    Вам врожай несу й достаток
    В кожен дім, у кожну хату,
    Щоб багатий був ваш стіл,
    Щоб були в вас хліб і сіль,
    І картопля й буряки,
    Помідори й огірки,
    І капуста, й кавуни,
    Груші, сливи, гарбузи.
    Ви до лісу завітайте
    І грибочків назбирайте,
    Все щоб взимку споживати
    І про осінь пам'ятати.
    Вам вклоняюсь, добрі люди,
    Хай земля вам щедра буде!

 1 уч.
    Золота красуня Осінь-чарівниця
    По землі ступає, золотом іскриться.
    В жовте і червоне листячко фарбує,
    І картинки дивні, чарівні малює.

2уч..
    Красуня Осінь, ти така чарівна!
    Найкраще платтячко вдягла!
    І я люблю тебе найбільше,
    Бо ти, як Фея лісова.
 3уч.


Осінь: Дякую! Дякую за теплі слова.
 Не сама до Вас ішла,
Ще й синочків привела.

Вересень: Я – добрий місяць Вересень.
Тепло Вам дарував…
Відкрив я двері школи Вам,
 Гостинці припасав. )

Жовтень: Так мене назвали, бо кругом все жовте стало.
Маю пензель  чарівний, маю пензель золотий!
Розфарбую все навкруг, золотіє ліс та луг!

Листопад: Я – Листопад – похмурий брат.
 Дощами поливаю сад.
 Промокла добре вся земля,
Спустіли і ліси, й поля.
Холодний вітер завива,
До нас збирається… (зима).

Осінь: Ось, діти, які в мене сини!
 Прийшли вони до Вас не з порожніми руками, а з повними кошиками. Принесли Вам багатий урожай овочів та фруктів, грибів, духмяний свіжий коровай, золоту ковдру з листя і червоне намисто з ягід червоної калини.
А  де ж осінній вітер забарився,
 Чому ж до нас у гості не зявився?
 Вітерець
Не треба ображатися на мене,
У лісі я загрався з листям клена
І геть забув, що ждуть мене на святі
Уклінно прошу: вибачте, малята.
Мені чарівна осінь наказала,
Щоб я розважив гостей карнавалу,
Люблю я ігри, танці, сміх,
Дарунки я приніс для діточок малих.
Запрошую вас в коло стати
І разом танець друзів станцювати!
(діти виконують танець  Бурячки

.1уч.Ой дивіться,ой дивіться!
В залі тут гарбуз зявився.
То ж і ми часу не гаймо
Все у нього розпитаймо!
2уч.Жовтопузий пан гарбуз
Підкрутив  червоний вус.
По городу проходжає,
Славний рід свій прославляє.


Осінь: Ти, Гарбуз, всьому господар,
Ти найголовніший на городі.
 Як живе твоя сім'я?
Гарбуз: Добрий день, красуне Осінь!
Все достигло й налилося,
Підростаємо щодня
 Я і вся моя рідня.
Сценка «Ходить гарбуз по городу» (на новий лад)
Ведучий:
 По городу Гарбуз ходить,
Всіх із роду оглядає.
Кого хвалить, кого учить,
 А кого і научає.
 І звернувся до ґаздині,
Молодесенької дині.
Гарбуз: Розкажи мені, красуне,
Як ти влітку працювала?
 Може, трохи лінувалась?
Чи сумлінно дозрівала?
Диня: Ой, Гарбузе – Гарбузенко,
Вічно ти підозри маєш,
Не сидиш на однім місці
По городу все гуляєш.
 Бачиш же, я постаралась,
Ніжним соком все набралась,
 Налилася на всі боки,
І важкі вже мої кроки.
Гарбуз: Ой, чудова ж господиня,
Моя ніжна, смачна Диня.
А що скажуть Огірочки –
 Мої любі сини й дочки?
Огірки: Не свари нас, любий татко.
 Гарно ми росли… спочатку,
Та якісь дощі махнули –
Заховатись ми забули.
Коли сонечко світило,
Ми листочками не вкрились,
На кілках – шнурках висіли
 І, звичайно, перезріли.
Гарбуз: Ой, ну що ж, я розумію.
 Та надіятися смію,
 Щоб в наступне знову літо
Все завчас буде прикрито.
А що тут за каруселі,
Чому всі такі веселі?
Морква: Любий братику, послухай,
 І сестрицею пишайся,
Бо не просто я Морквиця – Гарбузовая сестриця.
Я пробилась в депутати,
Скоро буду виступати
 І доб’юся для городу
Перегною аж підводу! О!
Гарбуз: Радий, радий я, сестрице,
 Маєш розум, хоч дівиця.
 Пишна, гарна і в достатках,
 А тепер ще й депутатка.
Ну, а як же Бурячок, Мій шановний своячок?
Буряк: Що казати, я – у нормі,
Круглий, чистий, соком повний.
Так же кольором налився,
Ніби в Африці родився,
 Буде борщ смачний, червоний,
З бурячком такий чудовий.
Гарбуз: Добре, добре, зрозумів,
Що ти роду не підвів.
А що скаже Бараболя?
Як жилося їй у полі?
Картопля:
 Хоч проблем було багато,
Та не буду нарікати.
 Мене люблять, поважають,
Другим хлібом називають.
 Можу бути у меню
Хоч по кілька раз на дню.
Гарбуз: Так, звичайно, правду кажеш,
Людям ти сердечно служиш.
Хоч циганської натури,
Та високої культури.
Задоволений я вами,
Бо багатий родичами.
 А Цибуля в нас чудова,
Правда, трохи гонорова,
 Але, якщо лад у вас,
Страва буде – вищий клас.
Цибуля: Не соромте мене, дядьку,
Бо покину зараз грядку,
Я серйозна у всіх справах
І смачна у різних стравах.
Диня: Не сердись на дядька, люба,
Бо від нервів смаку згуба.
 Усі знають – рід наш славний,
Гарбузовий рід преславний,
Тож тепер, Гарбузе – батьку,
 Всім подякуй для порядку.
Гарбуз: Я вклоняюся Вам ґречно
І всім дякую сердечно,
 А також даю наказ:
Щоб любили люди нас
 І смачні вживали страви –
не псували тої справи.
Хай наш рід чудовий буде,
На поживну користь людям.
Ведучий: А тепер послухайте пісню про те, яку смачну страву готують восени з цих овочів.




Під веселу дитячу пісню про дощик з’являється поважна смішна пані у блакитному дощовику з парасолькою. Танцює, розсипає на глядачів блакитне конфетті, схоже на крапельки дощу.)
Злива: Мої Вам вітання, леді Осінь.
             Ви як завжди неперевершені.
Осінь: Ласкаво просимо, мадам Злива.
             Давно не заходили в гості.
             Відпочивали?
Злива: О, ні! Я дуже, дуже зайнята!
             Займаюсь шоу - бізнесом!
Осінь: Ви стали артисткою?
Злива: Ні! Я - продюсер молодої талановитої групи «Крапелька».
             Прийміть у подарунок чудовий танок, який я присвятила  собі.
             Вибачте, Вам, леді Осінь!
(дівчатка - «крапельки» виконують танець»Парасольки» із парасольками.)


(Під музику пісні «Апельсиновий рай» групи «Блестящие» з'являється Тропічна квітка)

Тропічна квітка(говорить з акцентом)
     Я є корреспондент Квіточка Тропічний,
Неординарний, проте дуже екзотичний,
Моє шанування, Царице дощів,
Дозвольте промовити декілька слів.
     У нашому краї нестерпна жара,
Постійно триває літня пора,
Хмаринки нам вітер не часто приносить,
Тому ми не знаємо,
 Хто така Осінь.
      Я тут на карнавалі справу маю;
Про леді Осінь репортаж складаю.
  
Злива
Яка нетактовність! Вибачте, леді Осінь..

Вітерець
Не гнівайтеся, леді Осінь, зараз я відправлю цю нахабу назад у тропічну країну.

(Вітерець починає дмухати на Квіточку, Квіточка зіщулюється від холоду.)
Осінь
Зачекайте! Вона не винна!
І я зовсім не гніваюся,
 навпаки, запрошую Вас, іноземна госте,
приєднатися до нас та прийняти участь у нашому святі.

 Вчитель.Розповідь про осінь.

Тропічна квітка (запитує дітей)
Які осінні прикмети ви знаєте?
Якого кольору осіннє листя?
Як восени ростуть квіти?
Що вам найбільше подобається восени?
(діти відповідають)
ЗЛИВА
Ну, Квіточка тропічна, оригінальна й дуже екзотична,
тепер зрозуміла, хто така Осінь?

Тропічна квітка
Я все зрозуміла!
Осінь ти прекрасна, немов казка!
 Я хочу якнайшвидше розповісти про це у своїй країні.
До побачення!


Злива
От як весело у вас!

  Злива
Ну, а тим, хто не застуджений,
Пропоную біг калюжами!

(проводиться гра «Перейди калюжу в калошах»)
(Беруть участь двоє дітей. «Калюжа» - килим посередині зали.За сигналом діти надівають калоші і починають бігти в інший бік зали, намагаючись перетнути килим якнайскоріше.Перемагає той, хто найшвидше дістанеться протилежного боку килима.
(входять осінні місяці)

ВЧИТЕЛЬ
МАША
І на прощання леді просить
Усіх співати пісень ку про осінь.
(Виконується пісня «Падають, падають листя »)

Осінь
Завершено бал. В довгу путь вирушаю
На згадку про вас пісню цю забираю.

 Учитель
Діти, давайте подякуємо Осені та її синочкам за ту красу, яку вони нам подарували, за щедрі осінні дари, за рясний листопад.
       Осінь
До побачення, любі діти!!!
Всі: До побачення, Осінь!!!

Учитель Ось і минула ще одна пора року, але ж не сумуйте, адже наша земля прекрасна в усі пори року! 




  Свято – театралізоване дійство
«Прощавай, Букварику!»
 МЕТА: створити атмосферу свята, піднесеного настрою, радості від прочитання першої книги — Букваря; ознайомити дітей із новими підручниками; розвивати інтерес до читання книг, творчі здібності дітей, виразне усне мовлення, пам’ять; виховувати любов до книги, до української мови; переконувати, що добросовісне навчання в школі допоможе досягти успіху в житті; залучити батьків до співучасті в проведенні свята.
ХІД СВЯТА
1-й уч. Добрий день вам, мами й тата.
В нас Букварикове свято!
 
2-й уч. Всіх запрошуєм до нас,
Виступає перший клас.
Вже на рік ми підросли,
Друзів безліч здобули.

3-й уч. Та найкращим другом став
Нам усім Букварик.
Брав до рук його щодня
Першачок-школярик.

4-й уч. Хто з Буквариком не дружить
Й букв не хоче вчити,
Тому буде дуже тяжко
В цьому світі жити.

5-й уч. Та сьогодні ми йому
Скажем «до побачення».
І за вчинки нехороші
Попросим пробачення.

Ведучий. В перших класах урочистий
День прощання з Букварем.
Світить сонце урочисто.
Всіх вітаємо з цим днем.
(Пісня «У святковий світлий день)
Ведучий. Шановні гості! Дорогі батьки! Любі діти! До вашої уваги пропонуємо історію, яка сталася в тридесятім царстві, в тридев’ятім государстві з однією вродливою, але дуже вередливою Принцесою, яка зовсім не хотіла вчитися і зробила так, що … Ой, та чого ж це я розторохкотілася, як сорока? Ви зараз самі все почуєте і побачите!
(Сценка «Цар і Принцеса»)
1-й уч. В тридесятім царстві
В далекім государстві
Правив дуже мудрий Цар,
Вже старенький государ.
(Виходить Цар)

Цар. Ой, який я вже старенький,
Часто став хворіти.
Королівству молоденький
Цар потрібен, діти!

2-й уч. У Царя була дитина,
У сім’ї одна-єдина.
Вік у дівчинки – сім років,
Буть Принцесою не проти.

3-й уч. Дуже Цар доньку любив,
Та за успіхи хвалив.
Час прийшов до школи йти,
Ключ до справжніх знань знайти.
Цар. Люба доню, час до школи
Йти тобі навчатись.
Щоб правити королівством
В граматиці слід знатись.
Вчити букви, вчити звуки.
Вивчиш – і одразу
Будеш вміти ти писати царськії укази.

4-й уч. Та Принцеса вередує,
Ніби про знання й не чує.
Хоче тільки чепуритись
Й зовсім вже не хоче вчитись.

Принцеса. Та навіщо ж знати букви
Й цифри ці примарні?
Та від них мені насняться
Тільки сни кошмарні.

Цар. Доню, править королівством
Дуже складна штука.
Щоб в державі був порядок,
Поможе наука.

Принцеса. Дуже гарна я дівчина
Й без тієї школи.
А як буду Королівна –
Не нароблю шкоди.
Ведучий. Дуже довго сперечалися Цар і Принцеса. Кожен намагався довести свою правоту. Не було в Короля спадкоємців, крім впертої Принцеси. І тоді вирішив він дати їй право видати один указ. І якщо цей указ наведе лад в королівстві, то Принцеса і без навчання в школі зможе стати справжньою Королевою. Дуже зраділа Принцеса!
Принцеса. Писарю, сюди заходь,
Сідай і мій указ виводь!
Видам перший свій указ:
«Хай всі букви зникнуть враз,
Книг не буде вже ніколи,
І закриються всі школи!»

Писар. Лихо, лихо, Королівно.
Все це буде дуже дивно.
Як без букв, без цифр нам жити?
Як це – в школу не ходити?
Ведучий. Та чи можна сперечатися з самою Королівною? Писар слухняно дописав указ і він одразу ж вступив в силу. В королівстві закрилися школи, ніхто вже не вчився і почалися великі проблеми. Бо як же обійтися в наш час без грамоти?
Йшли роки, зовсім стареньким став Цар, подорослішала і Принцеса.
Стала вона дуже гарною. Почали свататися до неї Принци. То квіти подарують їй, то коштовності. Та одного разу Принцесі надійшов лист.
(Сценка «Принцеса і Фея»)
Листоноша. Пошта для Принцеси -
Дуже цінний лист.
Я його Принцесі
Дуже довго ніс.

Принцеса. Мабуть, лист від Принца
З далеких держав?
Ой, який він гарний!
Що ж він написав?

1-й уч.Та у цьому королівстві
Букв ніхто не знає.
І листа ніхто Принцесі
Вже не прочитає.

2-й уч. Довго мучилась Принцеса.
Бігала туди-сюди.
Шкодувала, що з указом
Тільки здобула біди.

3-й уч. Раптом сонце заясніло,
Хмара відступилась.
І у царському палаці

Фея враз з’явилась.
(Заходить Фея)
Фея. Добрий день тобі, Принцесо,
І шановні діти!
Бачу, тяжко без науки
Вам у світі жити.
Довго я спостерігала,
Як ти тут ледарювала.
Не хотіла в школі вчитись,
Працювати і трудитись.
А тепер не можеш ти
Прочитать навіть листи.
Ну, чи гарно ти вчинила,
Коли школи відмінила?

Принцеса. Фею, рідна, поможи,
Мені букви поверни.
Вивчу букви я одразу!
Не тримай на нас образу.

Фея. Я не можу це зробити,
Допоможуть тільки діти:
Гімназисти-першачки-
Букваря товариші.

Принцеса. Що ж робити, що ж казати?
Як же школярів благати?
Що Буквар ваш друг, я знаю.
То й про поміч вас благаю.
Попросіть Букварика,
Вашого товариша,
Щоб до мене повернувся
І образи всі забувся.
Ведучий. Діти, допоможемо Принцесі і всім жителям королівства? Попросимо Букварика нам допомогти? Вирушимо у далеку дорогу? А не страшно? Тоді – вперед і тільки вперед!
(Пісня «Ми йдемо сьогодні в клас»)

1-й уч. Ми – гімназисти-першаки
Вже читаєм залюбки.
Хочемо все в світі знати,
Книжки всі хочем прочитати.

2-й уч. Цілий рік з Букварика
Ми ранок починали.
Разом ми раділи
І разом сумували.

3-й уч. Вивчили ми букви,
Знайшли їх в Букварі.
З ним ми подружилися,
Читать за рік навчилися.

4-й уч. Сторінку за сторінкою гортали ми щодня.
І букви всі й значечки
Тепер нам. як рідня.
5-й уч. Тобі, Принцесо люба,
Допомогти ми хочемо.
До зустрічі з Буквариком
Всі школярі охочі.

6-й уч. Підем до нього в гості,
Всі букви там візьмемо.
Й до тебе в королівство
Одразу повернемо.

7-й уч. Що ж, вирушаємо в дорогу,
Беремо з собою знання.
Вони як вода і як сонце
Людям потрібні щодня.
Ведучий. Довго йшли школярі до Букварика. Багато перешкод траплялося на їх шляху. Але бажання допомогти Принцесі було таким сильним, що діти , нарешті, зустрілися з самим Букварем.

(Сценка з Буквариком)
1-й уч. Добрий день, Букварику,
Наш найліпший друже!
Ми до тебе, рідний наш,
Поспішали дуже.

Буквар. В чому справа? В чому річ?
Бачу, йшли ви цілу ніч.
Мабуть, невідкладне діло?
Поможу, якщо під силу.

2-й уч. В королівстві славнім
Вже чимало років
Діти не відвідують
У школі уроків.

3-й уч. Букви там забули,
Не вміють читати.
Навіть до п’яти там
Не вміють рахувати.

4-й уч. Всьому виною Королівни
Необдуманий указ,
Яким Принцеса знищила
Науку всю ураз!

Буквар. Знаю, знаю, пам’ятаю,
Як це трапилось усе.
Знав я, що в майбутньому
Це горе принесе.
Я розсердивсь і пішов
З королівства того,
За роки забувся я
Вже туди дорогу.

5-й уч. Любий наш Букварику,
Маємо прохання.
Виконай, Букварику,
Принцеси бажання.

6-й уч. Вже порозумнішало
Дівча вередливе.
Зрозуміло – без науки
Життя неможливе.

7-й уч. Хоче букви повернути,
Цифри і книжки.
Щоб вони у королівстві
Дружно зажили.
Буквар. Я люблю усіх дітей,
Їх навчати хочу.
До Принцеси в королівство
Повернусь охоче.
Тільки букви від образи
Розійшлись по світу.
І знайти їх самотужки
Я не зможу, діти.
Вам даю вітрильний човен
І мапу чарівну.
Йдіть цим шляхом і знайдіть
Букви для Царівни.
Як знайдете, повертайтесь!
І тоді разом, усі,
Понесемо в королівство
Ми знання для дітвори.
Учні. Дякуємо тобі, Букварику! До зустрічі!
(Пісня «Букварик»)
Ведучий. Ось такий вітрильний човен і чарівну мапу отримали першокласники від Букварика. Щоб знайти всі букви, що повтікали по всьому світові, їм прийдеться вирушити у далеку і не зовсім безпечну подорож, подолати непролазні лісові хащі, взяти штурмом височенні гори. Та що там гори – вони навіть море перепливуть, щоб повернути букви. На їхньому шляху зустрінуться і Лісова Царівна-Мавка, і Баба Яга з Бабенятами, і Принцеса Несміяна, Русалка і навіть дивовижні, чудернацькі створіння невідомого походження і незвіданої породи. Діти довго не чекали і швиденько вирушили в дорогу. Йшли вони через широкі долини, глибокі річки, безкраї поля і потрапили до лісу. Вийшла назустріч їм Лісова Царівна – Мавка.
(Сценка з Мавкою)
Мавка. Що за діти заблукали
У зеленім царстві?
Що збираються шукати
в моїм государстві?

1-й уч. Не хотіли тебе, Мавко,
Ми потурбувати.
Але букви в твоїм лісі
Маєм пошукати.
2-й уч. Нам Букварик підказав,
Що деякі звуки
Вподобали в твоїм царстві
І ліси, і луки.

Мавка. Дійсно, у моєму царстві
З дуже давніх-давніх пір
Є чимало різних звуків -
Всі дзвінкі, як на підбір.
То струмочок заспіває –
Дзвінко-дзвінко дзюркотить.
То пісенька залунає
В небі птаха, що летить.

3-й уч. Лісова Царівно, мила,
Подарунків не шкодуй
І дзвінких чарівних звуків
Для Принцеси подаруй.

Мавка. Я не жадібна, малята.
Та прошу вас, розкажіть,
Що найбільше вам у світі
Помагає гарно жить.

4-й уч. Знає з ранніх літ дитина,
Що життя щасливе
Може бути в кожного
Тільки у родині.

5-й уч. Мама, тато, дід, бабуся –
Ними дуже я горжуся.
Рідну сестроньку свою
Дуже-дуже я люблю.

6-й уч. Моя родина – одна-єдина.
Моя держава – Україна.
Буду я їх шанувати.
Буду в піснях прославляти.
7-й уч. У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть.
У рідному краї і небо безкрає.
І ріки – потоки, мов струни течуть.

8-й уч. Чи можна заабути ту пісню, що мати
Співала малому, коли засинав?
Чи можна забути ту стежку до хати,
Що босим колись протоптав?

9-й уч. Тут мамина пісня лунає і нині.
Її підхопили поля і гаї.
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов’ї.
(Пісня «Гей ти, Україно!»)

Мавка. Дуже гарні слова
Ви про родину сказали.
Дуже пісню веселу
Про свій край заспівали.
Подарую я звуки-
Всі дзвінкі, лісові.
Перетворіть їх у букви
І забирайте собі.
(Мавка роздає дзвінкі звуки дітям, а вони виставляють їх у човен).
Ведучий. Врятували школярі дзвінкі звуки і пішли далі лісом. Ліс ставав все густішим і дрімучішим. За їхньою мапою, десь тут, недалечко, мала бути хатинка Баби Яги.
(Сценка з Бабою Ягою)
Б.Я. Я Бабуся, я Ягуся.
Я нікого не боюся.
Всіх спіймаю, всіх зв’яжу,
До темниці посаджу!

1-й уч. Ой, Бабусю, не кричи,
Не лякай школяриків.
Вислухай спокійно нас –
Прийшли ми від Букварика.

2-й уч. Заспокойся, усміхнись.
Не кричи даремно.
Адже, зустрічать гостей
Треба завжди чемно.

Б. Я. В мене погляди свої.
Як гостей стрічати.
Ось покличу Бабенят
Правил розказати.

1-е Бабеня. Не вмивайтеся ніколи
І не мийте навіть рук.
Непотрібне це заняття
Не вартує стільки мук!

1-й уч. Як не будеш рук ти мити
І бруднулею ходити –
Будеш часто ти хворіти.
Хто з таким буде дружити?

2-е Бабеня. Стригтися також не варто.
Та й резону в тім нема.
Бо однаково на старість
Облисіє голова.

2-й уч. Гарна зачіска людині
Завжди до лиця.
Чи сподобалась вам, діти,
Зачіска ось ця?

1-е Бабеня. Без запрошення йди в гості,
Не вітайся там ні з ким.
І нізащо слів «будь ласка»
І «пробачте» не кажи.

3-й уч. «Добрий день» казати треба –
Знаєм добре ми це всі.
Будеш чесним, чемним, добрим –
Пощастить тобі в житті.

Б. Я. Дуже гарні в вас поради -
Я прислухаюсь до них.
Може стану у майбутнім
Добрим другом я для всіх.
Вам подякувати хочу
На прощання у цей час.
І приємний подарунок
Приготуємо для вас.

4-й уч. Нам найкращим подарунком
Будуть буквочки оті.
Що колись ти заховала
У хатинці на нозі.

Б. Я. Так, так, так,
Є в мене букви,
Що два звуки позначають.
І вони уже давно
У моїй печі страждають.
Подарую вам ці букви.
В човник ви їх заберіть.
І Принцесі вередливій
В королівство віднесіть.
(Баба Яга з Бабенятами роздає дітям букви, а вони виставляють їх у човен.)
Ведучий. Так були врятовані букви, що позначають два звуки. Подякували діти Бабусі-Ягусі і вирушили в дорогу. Довго чи дуже довго вони йшли, та врешті-решт стомлено зупинилися. Перед ними . на скільки видно оку, простягалося синє-синє море, на березі якого сиділа зажурена Русалка.

( Сценка з Русалкою)

1-й уч. Море синє перед нами.
Де не глянеш – скрізь вода.
Як тут букви відшукати?
Ну з’явись, хоча б одна!

Русалка. Я із моря випливаю,
Кораблі я потопляю.
Заховала у воді
Звуки я глухі усі.
Інших же мені не треба -
Не беру я їх до себе.
Під водою в мене тиша –
Не знайдеш нічого ліпше.
В морі я господарюю.
Завжди його шепіт чую.
Тож люблю я звуки ті –
Тихі, тихі, всі сумні.

2-й уч. Ти, Русалко, не мудруй,
Інші звуки ти почуй.
Чути їх – це так чудово.
Має їх вкраїнська мова.

3-й уч. Мов багато в світі є,
Та вкраїнська над усе.
Милозвучна і співуча,
Наче пісня солов’я.
А слов’янські братні мови –
Це її сім’я.

4-й уч. Із слова починається людина,
Із мови починається мій рід.
Моя ласкава, мамина, єдина
Щебече соловейком на весь світ.

5-й уч. Бентежна, тополина, калинова,
Невипита, невибрана до дна –
Це наша українська рідна мова,
Немов бандури вічної струна.

Русалка. Невже є в світі ще щось красивіше,
Ніж моря шум, безмовство рибок.
Невже є в світі щось прекрасніше,
Аніж пірнути в море глибоко.

6-й уч. Струмочок дзюркотить,
Щебече пташечка,
Співає соловей в саду.
Он грім гримить і дощик крапає -
Повз це я без зупинки не пройду.

7-й уч. Якби в цьому світі
Були тільки звуки
Глухі, як в морській глибині –
Життя б нецікаво у всіх нас проходило,
І сум наступав день при дні.

Русалка. Мені подаруйте краплинку тих звуків,
Що роблять прекрасною мову.
Я звуки свої в корабель посаджу.
Пливіть, ще зустрінемось знову.
(Русалка роздає дітям букви)
Ведучий. Подякували діти і Русалці. Взяли подаровані нею глухі звуки до чарівного човника і вирушили далі в дорогу. Перепливли море. А на іншому березі прямо перед ними височів палац Царівни Несміяни, яка весь час жалісно плакала і витирала сльози.
(Сценка з Царівною Несміяною)
Несміяна. Я давно гостей чекала,
На стежині виглядала.
Плачу я-а-а-а
День при дні-і-і-і.
Виглядаю у вікні-і-і-і.
Хто прийде-е-е-е пожаліти-и-и-и
Пригорне одну у світі-і-і-і.

8-й уч. Ти, Царівно, не реви,
Сльози ти свої утри..
Ми розсмішимо тебе,
З нами жоден сліз не ллє.
Ведучий. Діти, давайте розкажемо Несміяні смішні і цікаві історії. Можливо, хоч це розвеселить її.
(Діти розказують смішинки).

Несміяна. Дякую вам, любі діти.
Звеселили ви мене.
Вже до мене більше смуток
Ні на крок не підійде.
Де ж мені тепер подіти
Всі ті звуки голосні,
Що з дитинства раннього
Зливались у плачі?
Їх вживати так багато
Більше я не буду.
Стану гарно говорити,
А про плач забуду.

9-й уч. Ми візьмемо голосні.
Понесем Царівні,
Щоб навчилися читати
Друзі Королівни.

Несміяна. Ще лежить у мене в спальні
Під подушкою значок.
Робить він постіль м’якою,
А сам схожий на гачок.

10-й уч. Несміяно, цей значок
Нам для слів потрібний,
Щоб робить м’якими звуки
Він є незамінний.
(Несміяна роздає дітям букви)

Ведучий. Віддала Царівна Несміяна дітям голосні букви, ще й про м’який знак не забула. Зайняли букви свої місця на чарівному кораблі і вирушили всі знову до Букварика. Шлях їх лежав через високі-високі гори. Раптом з глибокої і зовсім непомітної печери вибігло три чудернацьких створіння. Хто ж вони?

(На сцену вибігають Двієчки)
1-а дв. Привіт, малята!
2-а дв. Які ми раді, що ви до нас завітали!
3-я дв. У нас найкраще місце на Землі.
1-а дв. Не потрібно вчити уроки.
2-а дв. Не треба читати книжки.
3-я дв. Розв’язувати задачі.
1-а дв. Вчити правила.
2-а дв. Можна цілий день лежати в ліжку і нічого не робити.
1-а дв. Залишайтеся у нас!
Всі. Подружіться з нами!
Ведучий. Діти, а чи хочете ви залишатися у горах лінощів, товаришувати з Двієчками і жити за їх правилами і порадами? Чи потрібні вам такі друзі?
Буквар. Виправдали діти мої сподівання.
Дякую, малечо, я вам за старання.
З двійками не подружіться.
Їх підступних стережіться.
Вам іти у другий клас,
Ми надіємось на вас.
Ще багато знань нових
Вам слід опанувати.
Королев наук премудрих
Вам всім треба знати.

Ведучий.Увага! Увага! Брама відчиняється.
Перша Королева з’являється!
( На сцену по черзі виходять і виступають Королеви і Королі наук):
Укр. Мова
Математика
Худ. Праця
Я і Україна
Фізкультура
Образотворче мистецтво
Музика


1-й уч. Королев наук ми будем поважати.
Всі шкільні предмети будемо вивчати.

2-й уч. А тебе, Букварику, ніколи не забудем.
І твої повчання мудрі далі нести будем.

3-й уч. Добрий Букварику, мудра книжко.
Хочеться навіть поплакати трішки.

4-й уч. Жаль розлучатись, хоча і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе.

5-й уч. Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу букву.
 
6-й уч. Ми пам’ятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.

7-й уч. Прощавай, Букварику -
Наш найперший друже.
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже.

Буквар. Подяка вам, що букви зібрали,
Знання свої ви показали.
Візьму їх усі, в королівство піду,
Всіх діток й Принцесу читати навчу.

Принцеса. Букварику, Букварику, прости мене, прошу.
Я букви твої вивчу і в зошит запишу.

Буквар. Дівчино люба, я вірю тобі.
Діток-школяриків не підведи.
Дуже старанно вони мандрували.
Букви   у хащах для тебе шукали.

Принцеса. Стану розумна я, буду писати,
Послання від Принців я буду читати.
Діток ніколи я цих не забуду,
Укази розумні писати я буду.
Адже знання допоможуть мені
Всі негаразди здолати в житті.
Ведучий. Дорога наша, люба Принцесо! Як добре, що ти зрозуміла свою помилку. Як чудово, що ти вивчиш всі букви, навчишся читати і писати. Перед тобою відкриється такий цікавий і незвіданий світ. Адже наші діти все це вже вміють робити. Правда, діти? Подивись, якими вони стали за рік великими, розумними, чемними. Як навчилися дружити, уболівати один за одного, допомагати своїм товаришам. І перед ними простяглася зараз одна-єдина дорога – в другий клас.
(Пісня «Однокласники»)
Ведучий. Ось і закінчилась наша мандрівка в країну букв і цифр, в країну, де володарюють зання, дружба і наполеглива праця. Вже на рік підросли наші діти. За плечима у них величезний досвід шкільного життя. Адже не секрет, що найбільше найрізноманітнішої, найновішої, найцікавішої і найпотрібнішої інформації дитина отримує саме в перший рік свого навчання у школі. І весь цей час, вивчивши Букваря майже напам’ять, закріпивши на все життя табличку додавання і віднімання, з дітками поряд були ви – милі мами, серйозні тата, лагідні бабусі і мудрі дідусі. Хай же сторицею вернеться вам ваша праця. Хай маленькі дитячі серця переповнюються гордістю за таких хороших батьків. І хай струмочки їхніх ніжних душ завжди збігаються до цілющого родинного джерела, яке напуватиме їх любов’ю, ніжністю, вірою в свої сили, підтримкою і допомогою на все життя.
(Дітей зі святом вітають батьки і дирекція школи) 

Немає коментарів:

Дописати коментар